Om mig

Velkommen til min blog, hvor jeg vil bringe relevante emner, egne tanker og reflektioner omkring emner der gør indtryk på mig, gode oplevelser, ideer og indlæg som jeg gribes af og som optager mig.

lørdag den 26. december 2009

Hej
I går holdte vi jule aften sammen med hele familien, fantastisk hyggelig om selvom alle i dag gladelig spiser ris ála mande blev bordet dækket med den specielle mandelgave.

Dengang jeg var syg og ikke spiste Ris ála mande, fandt min kreative farmor på at lave en alternativ mandelgave, som bestod i at alle fik et stykke oasis pakket ind i folie hvori der var sat et selvslukkende juletræes lys. Dette lys blev tændt på samme tid og konkurencen gik ud på at det lys som slukkes sidst havde vundet den ikke spiselige mandelgave. Selvom alle ved bordet i går guffede i sig af den lækre dessert, var der alligevel stor spænding om hvis lys der gik sidst ud og dermed vandt den ikke spiselige gave. Det var så hyggeligt, at jeg tænker denne tradion er blevet en værdi der vil følge både min familie, min bror og hans familie, det er så hyggeligt og i og med at lyset er selvsklukkende, er det ikke altid lige let at gætte hvem der vinder, måtte vi igår erfare, da det lys som gik sidst ud ikke var det mindste, men sjovt var det. Har du der ude specielle traditioner som du har mod og lyst til at dele med andre som kan have glæde heraf så kom gerne med dem her på bloggen.
Læs i øvrigt alle PS LANDSFORENING-pårørende til spiseforstyrredes juleråd på www.pslandsforening.dk
I ønskes alle en rigtig glædelig jul samt et godt og lykkebringende nytår.
Kærlige hilsner Kirsten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar