Om mig

Velkommen til min blog, hvor jeg vil bringe relevante emner, egne tanker og reflektioner omkring emner der gør indtryk på mig, gode oplevelser, ideer og indlæg som jeg gribes af og som optager mig.

onsdag den 31. december 2014

Du ønskes et godt og glædesfyldt Nytår

Mange har tradition for at evaluere året der er gået, gøre klar til et nyt evt. lave nytårs fortsæt. Skulle jeg ønske vil det være et ønske om at nyde, glædes, hygge og være til stede denne sidste aften i året, og de resterende 364 dage stiller os selv flere spørgsmålet når du ser dit smukke ansigt i spejlet.. ”gør jeg det som er bedst for mig”? Er jeg der hvor jeg gerne vil være? Eller på vej derhen hvor jeg ønsker at komme?

Der er kun en til at træffe beslutninger, mærke efter, opdage, glædes ved og finde lyst til og det er dig, dig som kigger dig i spejlet.
For at det kan lykkes kan der være brug for en hjælpende hånd, noget støtte til, viden om, uddannelse til, job skifte osv.

Jeg vil ønske for året der kommer, at der må skabes en større nysgerrighed og interesse i den enkelte og alle de iboende ressourcer alle besidder. At lydhørheden over for hvad der kan være brug for vil imødekommes i langt højere grad. Måske er jeg for dette årti for naiv, og det må så være, for jeg tror på at de som har ejerskab over sit selv, egen krop, sind og liv ved hvad der er godt for dem og hvad de har brug for – hjælperen må forsøge at efter komme dette. 

Jeg tænker ikke i millioner - jeg tænker i langt højre grad om en holdnings ændring til de mennesker som har brug for hjælp. At vi ser på alle som værdifulde medspiller og ikke en "magt" kamp der skal vindes.

Jeg vil ønske at der vil spredes mere medmenneskelighed, mere kærlighed, et smil og en hjælpende hånd i ny og næ, at vi kan se de ringe der spredes i vandet når noget lykkes og se hvordan alle gerne vil at det vi laver vokser og lykkes. At der er en vej og at den gode, nysgerrige, tillidsfulde og håbefulde energi der skal næres.

Jeg vil ønske at du der kæmper mod svær sygdom og har det svært i mørket kan få øje på lyset og din vej. Husk at over en hver sky skinner solen, og den skinner også for dig.
Selv efter 22 år i sygdom fandt jeg vejen her har du se et sammen klip over 25 år.
Se med her 

Jeg er sikker på at der kommer til at ske meget i 2015, for mit vedkommende siger jeg farvel til 9 års arbejde i Pårørende til personer med spiseforstyrrelse og det ikke uden vemod.
Det har været en fantastisk rejse, at være med til at sætte fokus på pårørende inddragelse og forståelse af hvilken ressource pårørende rummer. Selvom jeg stopper fordi PS Nedlægges, vil jeg i et eller andet omfang fortsætte med at tilbyde pårørende samtaler og afklarende samtaler, muligvis vil der også komme grupper for pårørende.

Tiden og lyset, energien og kærligheden og tilliden til livet vil vise vejen.

Desuden vil jeg fortsætte og øge omfanget af foredrag og undervisning og som noget helt nyt tilbyder supervision.
Jeg vil fortsætte med at have klienter, sidst men ikke mindst er jeg i gang med en opdatering af hjemmesiderne, så glæd dig der vil komme mere fra mig i januar.

Husk du har noget at bidrage med og kan gøre en forskel fordi du er dig.

Rigtig dejlig, fredfyldt og lykkebringende nytår til Alle Jer derude.

Af hjertet T A K for et forrygende og spænde, men også hårdt år 2014 og velkommen til et oplevelsesrigt, spændende,  udfordrende og livfuld 2015 

Nytårshilsner fra Kirsten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar