Om mig

Velkommen til min blog, hvor jeg vil bringe relevante emner, egne tanker og reflektioner omkring emner der gør indtryk på mig, gode oplevelser, ideer og indlæg som jeg gribes af og som optager mig.

fredag den 27. december 2013

Farvel til 2013 - på vej mod 2014

2013 klinger af og 2014 er på vej, tid til status, tid til at se tilbage.
Var der noget jeg savnede, noget jeg ikke fik gjort, noget der skulle være på en anden måde?
I 2014 har du muligheden for at gå nye veje, træffe nye beslutninger, nye valg. Sætte handling bag,
følge din lyst, dit hjerte og kærligheden til livet.
Livet er i dette øjeblik, og dette øjeblik kan ingen tage fra dig.

Der er sket meget i 2013 og reformer har for nogen fyldt, stresset, gjort livet noget mere komplekst som om der ikke er nok at kæmpe for i forvejen. At være økonomisk presset og opleve pisk for at uddanne sig og komme til at klare sig selv – alt sammen fint nok når det er muligt og man kan og har ressourcerne til det.  Når sygdom og psykisk sårbarhed fylder for meget må den energi man har bruges til at finde fodfæste, finde kontakt til det dyrebareste vi har – hjertet og kærligheden til livet. I den kærlighed er styrke, ressourcer og overskud langt større i kampen for at klare sig og finde retning i livet, end ved pisk og afstraffelse, som der desværre har hersket mange steder i systemerne.

Når vi er i live, er det fordi vi er drevet af en kærlighed eller længslen efter at finde den. I kærlighed er der muligheder og her kan vi finde mod til at turde handle til at turde sige ja til livet.

Jeg vil ønske for 2014 at vi vil flytte fokus fra, se mig – anerkendelsen, fra magt, materiale goder, og jeg ved bedst, jeg er over dig og du skal gøre som jeg siger. Til samarbejde, til at styrke de enkeltes værdier og kvaliteter, til at se muligheder, søge mål og få hjælp til at udvikle sig, hjælp og støtte til at turde sige ja til at træffe svære valg, ja til at turde handle, ja til at ville livet på svært og godt.

Ja til kærligheden i dig selv må blomstre, ja til at kærligheden til andre må blomstre, dette sker i dette øjeblik og det er i øjeblikket du kan træffe valget til at handle. Ikke i går og ikke i morgen men lige nu
Livet er dit –

Jeg håber at kunne være med til at bidrage til at se muligheder også i svære tider, jeg håber også at de mange der bestemmer i kommuner og regioner vil få øje på at de er galt afmarcherede i kampen om ret til at bestemme over andre mennesker deres fordømmelser og nedværdigende ord, til  i stedet at styrke med værdighed, respekt, imødekommenhed og nærvær ud fra det de er uddannet til netop at hjælpe andre til at styrke sig og sit selv.

Alle ønskes I et godt og lykkebringende nytår – jeg håber at se mange af jer der læser dette,  og siger tak for jeres støtte og opbakning i året der er gået og jeg vil gøre mit med at bidrage til at skaber forandring, så du kan se muligheder.

 Husk du har noget at bidrage med – og er noget værd, netop fordi du er dig 


Et godt og lykke bringende nytår ønskes fra Kirsten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar